Lyžiarsky klub v Klenovci vznikol v roku 1979, keď skupina nadšencov začala napĺňať možno ešte svoje chlapčenské sny. Tu vyrástli, zapustili korene, zamilovali sa do okolitých hôr. Tu získali vzťah k zimnej prírode a zimným radovánkam. Všetku krásu zimy a zimných športov  chceli ukázať svojim deťom, blízkym i známym. Nakoniec sa im lyžovanie stalo drogou, ktorú v roku 1979 začali premieňať v zaujímavé dielo.
Lyžiarsky klub hneď po svojom založení postavil na Lúčkach kotvičkový vlek o dĺžke 200m. V roku 1981 Telovýchovná jednota schválila výstavbu vleku v Skorušine. Už 13.decembra 1981 prebehla kolaudácia vleku. Pôvodne bol vlek poháňaní dieselovým motorom a bol vyrobený v Slovenských lučobných závodoch v Hnúšti. Výroba vleku bola prevedená svojpomocne bez nároku na honorár. Dĺžka vleku je 600 m. Neskôr bol vlek z Lúčok presťahovaný do Skorušiny. Lyžiarsky klub postavil v Pasiečke lyžiarsky vlek EPV 300 o dĺžke 400 m. Pri vleku vybudoval chatku. V roku 1988 bol v Skorušine postavený vlek EPV 300 o dĺžke 450 m. V roku 1997 bol vlek predĺžený na 600 m. Lyžiarsky klub Klenovec má od obce prenajatú časť chaty v Skorušine. Druhá časť chaty je v správe obce. Pod týmito strohými informáciami sa skrývajú stovky brigádnických dní odpracovaných v Lyžiarskom stredisku Skorušina. Členovia lyžiarskeho klubu v Skorušine odpracovali množstvo sobôt a nedieľ aby nakoniec lyžiarske stredisko nadobudlo takú podobu ako má v súčasnosti. Po zavedení elektriky došlo k najväčšiemu rozvoju lyžiarskeho strediska. Zlepšila sa kvalita prepravných zariadení. Prepravné zariadenia spĺňajú prísne normy vzťahujúce sa na prepravné zariadenia a to aj napriek tomu, že lyžiarsky vlek ESV bol vyrobený svojpomocne. Nemálo úsilia vynaložili členovialyžiarskeho klubu na rozšírenie lyžiarskych tratí do dnešnej podoby. Pamätníci si iste pamätajú, ako to v Skorušine vyzeralo kedysi

Vleky

Lyžiarske vleky sú situované na severných svahoch vrchu Železná brána (1164 m.n.m.). Voľne na seba nadväzujú a so svojou spoločnou dĺžkou 1210 m prekonávajú výškový rozdiel 321 m. Samotné čísla veľa nehovoria, ale lyžovanie zo severných svahov Železnej brány poskytuje lyžiarom neuveriteľné športové a estetické zážitky. Množstvo lyžiarskych tratí stredného až ťažkého stupňa náročnosti sa zbieha pri údolnej stanici vleku. Lyžiari si môžu vybrať v upravenom alebo v neupravenom panenskom snehu.

TATRAPOMA F12 (spodný vlek):
Dĺžka: 677 m
Spodná stanica: 700 m.n.m.
Horná stanica: 884 m.n.m.
Prepravná kapacita: 380 osôb / hod.

TATRAPOMA F12 (horný vlek)
Dĺžka: 665 m
Spodná stanica: 860 m.n.m.
Horná stanica: 1033 m.n.m.
Prepravná kapacita: 380 osôb / hod.

Cenník:

 

 

dospelí deti do 12 rokov
Celodenný (1 deň) 10,-€ 7,-€
Poldenný lístok do 13.00 hod. 7,-€ 5,-€
Poldenný lístok od 12.00 hod. 7,-€ 5,-€
1 jazda 0,70 € 0,70 €

Kontakt na stredisko:

Nadmorská výška: 704 – 1015 m n.m.

Klenovec
1. mája 578
980 55 Klenovec

Otváracie hodiny:

Pondelok – nedeľa: 9:00 – 16:00